Man ska inte måla fan på väggen

Imorgon ska jag gå upp klockan fem, det är inte ett skämt. Idag bestämde jag mig för att öva på att gå upp tidigt (helt normalt beteende) och ställde klockan på halvsju, jag börjar halvelva.
För att inte somna om bestämde jag mig för att äta en sånn där frukost man får på hotell, eller ser i film beroende på hotellets standard. Så jag gjorde i ordning min frukost gröt, juice, kaffe och smörgås med falukorv och lite kaffe på (morgonmotoriken är inte den bästa). Jag insåg ganska snart att något fattades, ägg såklart! Nu till problemet, jag äter inte ägg (bara på påskafton). Ägg och yoghurt med frukt i ger mig kväljningskänslor. För syns skull kokade jag ändå ägg efter lite inläsning i Rutiga kokboken. Problem nummer två uppstod när jag insåg att mitt tidigare förakt mot ägg innebar att jag inte ägde en enda äggkopp. Med lite eftertanke insåg jag att jag hade prima studentpresents shotglas och dessa funkade faktiskt som äggkopp. Tack Sara!
Jag gav mig slutligen på att äta ägget, man ska ju inte slänga mat. (En liten parentes här bara, i sims blir dom skitarga när man slänger mat och tjurar en hel dag, det vill jag inte riskera). Jag var bredd på att hulka och spotta ut ägget, men insåg till min stora förvåning att det faktiskt var gott. Smaklökarna förändras alltså vid 23års ålder.
Det här året har jag lärt mig äta räkor och ägg. Snart äter jag väl till och med skinka.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Jag lärde mig igår att jag gillar makrill i tomatsås! Snart är vi vuxna :D

SaraPirat; sa...

sandra: makrill i tomatsås är fan det äckligaste som finns! (haha, sorry! men det är sant!)

stin: jag tar för givet att det är jag som är sara!? gav jag dig shotglas i studentpresent? (med döskallar på kanske?^^) iaf visste jag att dom skulle komma perfekt till användning, för just ägg!

Stin sa...

Sandy: makrill klarar jag inte av ännu, men en sak i taget!

Sara: jajjemän, shotglas med döskallar på eller äggkoppar med döskallar på, helt beroende på hur man vill se på saken :D