En ny stil till hösten..

.. ett nytt tankesätt till vintern.

Jag har sedan en vecka tillbaka börjat med ett helt nytt tankesätt, positivt tänkande. Det känns för tillfället både falsk och konstigt, men man vänjer sig väl med det också med tiden.
Till exempel var det bra att inga spårvagnar gick här om dagen för då fick jag öva på att behålla mitt lugn och hitta alternativa resvägar (må så vara att de tog en halvtimma extra).
Det är även bara positivt att jag glömde mitt paraply på bussen, det gjorde säkert någon i Högsbo mycket glad. Dessutom måste jag lära mig att uthärda regn. Jag har hört att Borås är Sveriges regnigaste stad, då kommer Göteborg i sånna fall på en het andraplats. Och det här ger ju också ett tillfälle till att köpa ett nytt paraply. Det gamla var både fult och trasigt.
Det är även bara bra att jag måste gå upp klockan fem på fredag, det innebär att när jag går upp klockan åtta på lördagmorgon för att tvätta kommer att framstå som en sovmorgon.

Se så bra det blir, jag framstår ju som rena rama carpe diem-tatuering i körsrygga-bruden!

3 kommentarer:

Sandra sa...

Snälla, skaffa en sån tatuering! Jag betalar, det är det värt :D

SaraPirat; sa...

hahaha!! underbart! skaffa den tatueringen! :D

Stin sa...

Om ni envisas så, ja, kanske! :D